Česká tisková kancelář (ČTK) vydala anketu týkající se pronájmů rekreačních nemovitostí. Tu následně převzala řada předních tuzemských médií. Mezi oslovenými odborníky byl i Jan Martina, oblastní ředitel pro Hlavní město Praha společnosti M&M Reality.
Zájem o pronájem chat a chalup v Česku v poslední době poměrně výrazně roste. Se zvyšujícím se komfortem rostou i ceny, v atraktivních lokalitách až o pětinu ročně. Lidé se nechtějí vázat na jedno místo a zároveň často nemají dost peněz, aby mohli chatu či chalupu vlastnit. Nejžádanější jsou horské oblasti nebo místa kolem vodních ploch v dojezdové vzdálenosti od velkých měst. Některé nemovitosti je nutné rezervovat i rok dopředu. Tak ČTK shrnula anketu mezi odborníky na tuzemský realitní trh.
„Češi se ve velkém vrací ke chalupaření a chataření. Mnozí z nich ale nemají dostatek prostředků k tomu, aby si koupili vlastní objekt. Jiní rádi střídají lokality, jednou jedou do hor, jindy třeba na Moravu. A nelze opomenout, že pronájem je v podstatě bez práce. Roste skupina lidí, kteří rádi tráví čas ve vesnickém stavení, ale nechtějí přitom dřít na zahradě,“říká k tomu Jan Martina, oblastní ředitel pro Hlavní město Praha společnosti M&M Reality.
Preference jednotlivých klientů se podle něho značně liší. Každý si představuje trochu něco jiného, co se týče lokality, vizuální podoby objektu, sportovního a dalšího vyžití v okolí. Obecně lze ale říci, že lidé chtějí venkovskou atmosféru, ale vybavení v bytovém standardu. Tedy kompletně zařízenou kuchyň, pračku, televizi a tak dále.
„I přes rostoucí trend pronájmu chat a chalup, stále vnímáme potřebu českých občanů vlastnit nemovitost, a to i rekreační objekt. Velmi zajímavé je, že tento trend se začíná objevovat i u dnešních třicátníků,“ dodává k tomu Jan Martina.
Kontakt pro novináře: Renata Lichtenegerová PR manažerka pro komunikaci s médii GSM: +420 739 523 465 e-mail: rlichtenegerova@mmreality.cz
Prodat nemovitost bez realitní kanceláře? Proč ne. Zní to jednoduše – vyfotit, nahrát na portál, přijmout nabídku, podepsat smlouvu. A hlavně: ušetřit na provizi. Jenže realita bývá jiná.
Ve snaze ušetřit na začátku totiž mnoho lidí přijde o statisíce – nebo dokonce o celý byt či dům. Ať už kvůli podvodníkům, špatné smlouvě, neznalosti trhu nebo vlastní důvěřivosti. V tomto článku vám ukážeme, jaká rizika číhají při prodeji svépomocí a proč se vyplatí mít na své straně zkušeného profesionála.